Tuesday, October 18, 2011

Sambungan Aku bukannya aku..

    "Korang curi2 dengar ea?!"mrh Hani.Ila,Fatia,Tania.
    "Bukan aku,.,,.Nia start dulu ea.."jwb Ila selamba.Tangannya disiku kuat oleh Tania@Nia."Err,,teruskan bercakap..kitorang tunggu kat luar"kata Fatia@Tia.Pintu ditutup.
     "Nakal la diorang..."komen Laila.
     "Ai...kau masih x caya?"soal Hani serius.
     "Cmne kau thu aku adik kau?"
     "Nama kau mmg x tukar langsung..tetap Siti Nur Laila"jelas Hani.
     "Ha?"
     "Meh sini aku cite,mak ngn ayah kite tinggalkan kau dan Helmi kat satu taman.Setiap sorang duk dlm bakul.Setiap sorang ade sekeping kertas.Cuma kedudukan korang berbeza.Kau kat atas satu bangku tpi Helmi kat bwh bangku yg jauh dari situ.Mak dan ayah x mampu nk ke pusat anak yatim sbb tempat tu jauh.kos pengangkutan x cukup.Diorang yakin,ade keluarga yg sudi ambil korang.Diorang perhatikan korang sebalik sebatang pokok.Aku kat umah dgn nenek.Ayah perhatikan Helmi,manakala mak perhatikan kau.Mase mak tunggu tu,tetibe ade sorang pompuan nie tgk kau.Lama die merenung kau.Die baca nota yg ade kat kau tu pastu terus die dukung kau.Die pandang sekeliling.Pastu die bwk kau balik rumah.Die tu mak angkat kau skrg.Aku dh lama kenal kau.Masa kitorang kat kolej tu,aku mmg tau kau adik aku.Tu sbb aku cube dekat ngn kau.Helmi plak aku dh lama kenal die masa mula2 die msk tv..tajuk drama tu..Sembilu.."

BERSAMBUNG...(sori...pendek aje..)

No comments:

Post a Comment