Friday, July 8, 2011

Sambungan cite tu...Aku bukannya aku...(hehehe....penat pikir)

   "Kau nk tanye aku ape?"tanya Laila x sbr2.

   "Kau anak angkat kan?Mak bapak kau x ckp kat kau kan?Tpi kau dpt thu sendiri kan?Aku thu kau masih x terfikir untuk cari mak bapak kau."kata Helmi.Laju giler Helmi ckp.Laila tersentak.Die segera bangun.Matanya merah.

    "Kau cari latar belakang aku kan?!Sbb tu kau thu aku tinggal kat mane!Kau dpt dri mane maklumat nie!Sanggup kau cari latar belakang aku!"kata Laila dengan lantang.Org2 yg jalan2 situ pandang Laila ngan Helmi.Biarlah!Die btul2 sakit hati!

    "Suka ati aku la!Kau kan adik aku!"jerit Helmi.

    "Tak!Tak!Semua nie tipu!Tipu,Tipu!"kata Laila sambil menggelengkan kepala air mata jernih laju menurun pipi putihnya.Tudungnye ditiup angin sepoi2.Die trus berlari masuk ke dalam rumah tanpa tutup pagar.Pintu ditutup kuat.Helmi pula,selamba je masuk dlm kereta pastu trus pegi.

     Tak lama kemudian housemate Laila dh balik.Diorang terpinga-pinga tengok pagar x tutup.selipar Laila tercampak sana sini.Fatia bukak pintu.Terdengar org tengah menangis teresak-esak.Mereka saling berpandangan.Mereka berempat naik tangga satu persatu.Tombol pintu bilik Ila ngan Laila diputar oleh Tania dengan sekuat hati.

      "Ai!Apasal kau nangis Ai?"Tanya Ila.Nama sebenarnya Suzila bt Hussien.Laila atau panggilannya Ai tengah menangis kat atas katil.Tanpa buang masa,Ila,Fatia,Tania masuk dlm bilik itu.Katil bujang Laila diduduki Ila,besfren Laila.

Bersambung..(mls nk tulis panjang2)

No comments:

Post a Comment